BäckaOne har delat upp sig i två nya lag:
  • The Rise Of GKC: http://theriseofgkc.wordpress.org/
  • BäckaOne: http://backaone.dagbok.org/


  • 14/11: A day to remember

    Idag var en dag jag tror många av oss kommer att minnas. För idag var vi lite oense och hade delade åsikter om vår tävlingsrobot och blev därför ganska sura på varandra.
    Vi hade byggt en kopia av vår gamla robot från Skövde för att kunna ställa den i skåpet så vi kunde meka med den andra. Det var meningen att vi inte skulle röra den, utan bara låta den stå.
    Men Gustav missförstod mig och Oscar så han tog vår kopia och byggde om den också och det gjorde mig och Oscar ganska sura.
    Det blev en livlig diskussion om vems robot som egentligen är bäst. Jag och Oscar var mer konservativa och förde fram att förändringar inte ska ske snabbt och att tiden är knapp, medan Gustav ansåg den nya förändringen av roboten var så viktig och så mycket bättre än den gamla så att den var värd att ändras. Under vissa stunder blev det så hett mellan parterna att tårar nästan föll.
    Jag ville få ett stopp på bråket och lösa konflikten som ett lag. Därför kompromissade bägge parterna och kom överrens. Vi körde med båda robotarna idag och bestämmer tävlingsroboten nästa vecka, då även Oliver är med. Gustav kände sig lite i underläge när vi var 2 mot 1.
    Jag tror att den här dagen växte vi som lag, och vi alla insåg nog hur unika vi är. För vi alla strävar ju mot samma mål så därför måste vi vara enade för att klara av det.

    // Richard

    4 kommentarer:

    BMW sa...

    GRATTIS till er alla som lyckades med att ta hem 7 av 12 priser i Skövde. Ni kommer att lyckas bra i Norge.Jag kommer att hålla tummarna för er.
    GRATTIS änn en gång!
    Rektorn
    BMW

    Anonym sa...

    Bra text Richard :) .

    Jo, Jag var ju tekniksalen i ca 30 min, och då tjaffsades det redan.

    Vi får se hur det blir, Jag tycker vi ska ta tag i det på måndag. :)

    -Olii

    Anonym sa...

    Att kräma ut det bästa ur flera ideer och tankar är en svår men viktig del av ett bra och framgångsrikt samarbete. Det fixar ni killar och tänk hela tiden framåt på ert gemensamma mål. / Thomas

    Anonym sa...

    Hej
    Stort grattis till den fantastiska prestationen i Skövde och lycka till med era beslut inför Norgeresan
    /Gunnar skolchef