BäckaOne har delat upp sig i två nya lag:
  • The Rise Of GKC: http://theriseofgkc.wordpress.org/
  • BäckaOne: http://backaone.dagbok.org/


  • 13/11

    Nu börjar allvaret. Efter en (nästan) en hel veckas filosoferingar och drömmande, så var det äntligen dags att börja agera. Jag, Oscar, Gustav och Oliver hade kommit en mängd nya idéer och till och med byggt en Robot v. 1.1 som är högre och mer stabil. Mängder av nya verktyg och "plug-ins". En av de var våran kära gaffel:
    Den tänkte vi plocka istapp och boj med, men det blev aldrig av.
    För våra resonemang under dagen gick mer och mer för den gamla roboten. Vi anser att vi inte har så mycket tid att fixa och greja med nya grejer, även om de var bättre och säkrare. Nya verktyg gör att vi måste lära in nya rörelser, och få bort de vi redan har automatiserat och optimerat i våra huvuden. Det skapar en högre osäkerhet hos oss som robotförare, vilket också ökar risken för fel och gör den mänskliga faktorn hos oss ännu större.
    Om man räknar med i dag så har vi endast två veckor på oss, varav en vecka är träning och finslipning.
    Det jag tar med mig från idag är att det oftast är tiden som stoppar våra nya innovationer. En kompis till mig sa alltid.

    - Man vet var man har, men man vet inte alltid vad man får.

    Jag tycker att det citaten passar bra i för dagens resonemang.

    // Richard

    0 kommentarer: