BäckaOne har delat upp sig i två nya lag:
  • The Rise Of GKC: http://theriseofgkc.wordpress.org/
  • BäckaOne: http://backaone.dagbok.org/


  • 23/10

    Hejsan! Tänkte att jag nu skulle skriva ett inlägg på bloggen ;)
    Allt har väl fungerat bra idag och det är bara vissa saker kvar som vi ska finslipa och justera på. Det är bara två veckor kvar nu och det börjar kännas lite stressigt så vi som har teoriuppdraget har bestämt oss för att träffas under höstlovet och öva på våran presentation. Jag har mejlat flera miljöexperter och har till och med fått svara från flera av dessa! Vi vet nu hur vi ska "redovisa" vårat projekt och nu är det bara att plugga in vad vi ska säga... Klart att man stöter på motgångar ibland men vi stöttar varandra och vi har (tycker jag i alla fall) bra laganda för det är viktigt.

    Vet inte riktigt om man får göra det men jag har tittar runt på våra konkurrenters (kan man kalla dem så?) bloggar och det verkar som de har kommit långt. Bäst för oss att vi kämpar på :) Det viktigaste är ju såklart inte att vinna utan att man har roligt (klart att man vill vinna men det är ju bara en som går vidare i tävlingen). Men det allra viktigaste tror jag är att man lär sig något, en del saker visste inte ens jag om innan!

    På genomgången idag så verkar det som Richard, Oskar och Gustav (de som håller på med årets uppdrag på robotbanan) är klara med allt och det är bara några saker kvar att finslipa på. Vill bara säga det att deras robot är riktigt cool! Fick en riktigt WOW-chock när jag såg den...

    Allt går väl enligt planerna skulle jag tro och vi får se om jag hinner skriva ett till inlägg innan tävlingen i Skövde den åttonde november. Ha det bra tills dess! // Therese (den ultimata)

    Ps. Jag har haft so-prov idag så jag har fortfarande lite ont i armen efter attt ha skrivit så mycket, cirka 6 A4-sidor! Haha... vi ses!

    0 kommentarer: