BäckaOne har delat upp sig i två nya lag:
  • The Rise Of GKC: http://theriseofgkc.wordpress.org/
  • BäckaOne: http://backaone.dagbok.org/


  • 11/9: Nu börjar det!

    Igår började årets legosäsong på riktigt. En till säsong fylld av långa och sömnlösa nätter och allmän huvudbry konstant i ett antal veckor.
    Jag och Oscar började direkt med att bygga en stomme till vår kommande robot. Gustav och Oliver ville inte riktigt använda NXT:n, så han började att bygga en stomme med RCX:en i stället. Mattan kom inte i dag, vilket den skulle göra så hur vår robot ska vara vet vi inte riktigt, så därför gjorde jag och Oscar en stomme som kommer vara lätt att plocka isär och ändra på.
    Den här säsongen är ju sista för min del, eftersom jag fyller 16 år i år. Det känns lite vemodigt, men ändå känns det bra, för detta året har jag ju som mål att hjälpa mitt lag att ta hem allt.
    Första dagen med legorobotarna gick bra, även om det är svårt att veta var man ska börja...
    Det jag tar med mig från idag är att de första gångetna kommer vara en aning seg, eftersom man inte riktigt kommit in i rytmen man hade förra året ännu.

    0 kommentarer: